moon indicating dark mode
sun indicating light mode

Schema Markup

Anunțat de Google în 2011, marcarea Schema este o formă de microdată care a fost creată în colaborare de către gigantii de căutare Google, Bing, Yahoo! și Yandex. Scopul a fost să dezvolte un vocabular specific de etichete care să le permită webmasterilor să comunice semnificația paginilor web programelor de calculator care le citesc, inclusiv motoarele de căutare.

<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "Organization",
  "url": "http://www.exemplu.ro",
  "name": "SC Firma Examplu SRL",
  "contactPoint": {
    "@type": "ContactPoint",
    "telephone": "+44 020 123123",
    "contactType": "Serviciu clienți"
  }
}
</script>

Această evoluție a modului de funcționare a motoarelor de căutare, care a avut un efect dramatic asupra rezultatelor căutării, a făcut marcarea Schema un aspect esențial al strategiei online pentru practicienii SEO.

Schemă și căutare semantică

De la actualizarea Google Hummingbird, căutarea semantică a devenit o considerație din ce în ce mai necesară pentru oricine dorește să-și îmbunătățească vizibilitatea online.

Întorcând rezultate mai specializate ca oricând, Google s-a străduit să ofere răspunsuri mai semnificative bazate pe o mai bună înțelegere a interogărilor de căutare. Nu numai că Google evaluează acum fiecare entitate dintr-o interogare de căutare, ci și ponderea intenției căutătorului în raport cu datele pe care le are deja. În timp ce Google extrage aceste informații din date nestructurate de pe web pentru a informa ce prezintă în rezultatele căutării, marcarea structurată a datelor, cum ar fi Schema, permite web developerilor să aibă mai multă influență.

Înainte de introducerea marcajului Schema, microformatele mai complicate, cum ar fi hCard, puteau fi utilizate pentru a identifica aspectele unei pagini web către motoarele de căutare. După cum este menționat în The Art of SEO, înainte de Schema, „marcajul semantic a fost în mare parte provincia academiei”.

Beneficiile schemei

Generați fragmente bogate

Cu Schema, oportunitățile de îmbunătățire a aspectului dvs. în căutare sunt extinse: restaurantele pot indica recenziile lor de 5 stele și le pot trage la rezultatele căutării, locurile de divertisment pot face același lucru cu orarul evenimentelor, iar serviciile de curierat își pot face publicitatea prețurilor de pornire.

Când se văd în rezultatele căutării, aceste detalii suplimentare sunt cunoscute sub numele de „fragmente bogate”. Deși se poate arăta că fragmentele bogate îmbunătățesc CTR (rata de clic), este important să rețineți că marcajul Schema folosit pentru a le câștiga nu este o scurtătură pentru clasarea cu succes.

Influențează graficul de cunoștințe

Schema depășește și fragmente bogate. Utilizarea acestei forme de marcare structurată a datelor poate influența graficul de cunoștințe și permite programelor de calculator, cum ar fi aplicațiile și asistenții personali, să citească mai clar informațiile cele mai importante (cum ar fi locația, prețurile și informațiile despre stocuri) de pe site-ul dvs.

Odată cu apariția opțiunilor de căutare fără ecran, cum ar fi asistenții activi cu voce inteligentă, este posibil ca un scenariu viitor să poată vedea o pagină web cu date structurate favorizate peste una cu date nestructurate.

Implementează Schema Markup

Pentru a începe, Google are un ajutor util pentru structurarea datelor. Deși ofertele sunt limitate, cel puțin unul dintre tipurile de date ar trebui să fie aplicabil afacerii dvs. și vă poate ajuta să înțelegeți marcarea Schemei.

Unul dintre cele mai imediate moduri prin care se poate utiliza Schema pentru întreprinderile cu o adresă fizică este îmbunătățirea SEO locală prin stabilirea mai clară a numelui, adresei și a numărului de telefon al acestora (informații NAP).

Aveți întotdeauna grijă să vă vedeți înapoi înainte de a putea pune în aplicare un instrument de testare pentru a structura Google.

Credit poza: unsplash-logoMika Baumeister

Articolul Urmator
Redirectionare 301